الحلقة الثانية عشر
سيف:تعالي نروح
مطعم على البحر
سيلينا بفرح:ماااشي
سيف:بتحبي البحر
انتي اوي صح
سيف بهمس:يابخته
سيلينا:ايه؟
سيف:لا بقول البحر
بيقولوا عليه غدار
سيلينا:يجوز بس هو
اكيد مش غدار الا مع الغدارين
سيف:وجهة نظر بردو
وصلوا للمطعم وكان
عبارة عن مطعم شيك اوي والاكل اللي فيه ايطالي وعلى البحر وفيه موسيقى
هادية جدا..
سيلينا:ايه ده
الاكل هنا ايطالي؟
سيف:اه منا عشان
كده جبتك هنا.. قلت اكيد بقى نفسك تاكلي حاجة منريحة ايطاليا..
سيلينا تسرح شوية
وبعدين ترجع تقله:انا وحشني اهلي اوووي
سيف:يلا ده تلاقي
اكيد دلوقتي لو روحتي تلاقي احفاداحفاد احفاد اختك!
سيلينا بحزن:اممم
سيف ياخد باله من
كلامه:انا ااااسف والله مقصدش ‘ بس انا قصدي .. يعني انا كنت قصدي
سيلينا بابتسامة
مليانة حزن:فاهمة انت عايز تقول ايه .. ان دلوقتي بقى فيه سنين كتير اوووي عدت
سيف:اه
سيلينا:هو انا ممكن
اسافر ايطاليا صح؟
سيف:اه بالورق اللي
جدي طلعه ليكي ‘ اه تقدري طبعا
سيلينا:انا عايزة
اسافر ايطاليا
سيف:ايه؟؟
سيلينا:عايزة اسافر
ايطاليا‘ عايزة ادور على أي اثار لعيلتي .. اكيد هما سابو ليا حجات عشان لو
رجعت لايطاليا في
يوم من الايام!
سيف:هيسبولك ايه يا
سيلينا!! ولو سابوا!! انتي عارفة كام سنة فرق دلوقتي!!
سيلينا باصرار:برضو
انا عايزة اسافر ايطاليا
سيف:وتسبينا؟
سيلينا:انا حبيت
مصر اوووي وحاسة اني واحدة منها.. اصلا حاسة اني مصرية اكتر من اني ايطالية
بس بردو الواحد
بيحن لبلده الام.. وانا نفسي اشوووف ايطاليا عاملة ايه دلوقتي ‘ واتغيرت ازاي
سيف:ايوة يعني
هتعيشي هناك؟
سيلينا:مش عارفة
سيف:لا يا سيلينا
احنا اتعودنا عليكي وانتي كمان
سيلينا:مش عارفة يا
سيف ‘ بس انا لما هرجع القاهرة هقول لجدي عشان اسافر
سيف:خلاص هسافر
معاكي ومش هسيبك لوحدك..
سيلينا:ماشي اما
نشوف جدي هيقول ايه..
سيف:تمام
سيلينا:احنا هنرجع
القاهرة امتى؟
سيف:ليه؟
سيلينا:مش اهلك
جايين
سيف:مش عايز اشوفهم
سيلينا:بس احنا
لازم نرجع
سيف:بس انا مش عايز
سيلينا:معلش.. حاول
سيف:طيب
وقضوا يومين كلهم
كان عبارة عن فسح لنادر وسارة وتغيير جو وهدوء من زحمة القاهرة ‘ اما
بالنسبة لسيف
وسيلينا فكانوا بيتعرفوا على بعض اكتر وبيتقربوا لبعض اكتر واكتر..
رجعوا القاهرة
وطبعا نادر رجع بيته وكذلك سارة وروّح سيف مع سيلينا الفيلا..
اول ما دخل لقى
مامته وباباه وجده وقاعد معاهم نرمين وباباها..
نرمين بدلع
مصطنع:حبيبيييي حمد الله على السلامة
سيف
باندهاش:نرمين!!
نرمين حضنت سيف:
وحشتني اووووي يا روحي..
مامة سيف بتجري
عليه وبتاخده هي كمان في حضنها:حبيبي كبرت اوووي ماااااشاء الله..
بابا سيف:تعالى مش
هتسلم علينا
سيف:انتم هنا من
امتى؟
مامة سيف:وصلنا
الصبح يا حبيبي
سيف وهو رايح لجده
حضنه وباس ايده وباس راسه وقال:وحشتني اووي يا جدو.. عامل ايه؟
الجد:الحمد الله يا
حبيبي.. اقعد
سيف:لا انا طالع
فووق
بابا نرمين:مين
البنت دي؟
نرمين بقرف:اااه دي
سيلينا
مامة سيف
باستغراب:مين دي؟
نرمين:واحدة من
القرن الخامس عشر
بابا سيف:اااه هي
دي اللي حكيت عليها يا بابا؟ وطبعا هو بيقول لبابا مراته يا بابا مش يا عمي
الجد:ااه هي دي
بابا نرمين:باين
عليها اووي انها مش من زمنا
سيف بضيق:فعلا
لانها احسن بكتير اووي من زمنا ومن ناس غشاشة ومنافقة
مامة سيف بضيق:قصدك
ايه يا ولد؟
سيف:ولا حاجة.. انا
طالع انام
نرمين:سيييف استنى
سيف:نرمين ارجوكِ
انا مش ناقص!! عايزة مني ايه؟
نرمين:عايزة نرجع
لبعض
سيف:رجوووع انا مش
راجع!
نرمين:اااه هي
الغردقة كانت حلوة اووي كده
سيف:قصدك ايه؟
نرمين:قصدي تلاقيك
ضحكت على الهبلة اللي برة وبسطت نفسك اوي معاها
سيف بعد ما فهم قصد
نرمين الوحش:امشي من قدامي بدل ما اتهور واديكي بالقلم تاني
نرمين بتجري على
باباها وبتعيط:الحق يا بااااابي الحق عايز يضربني تاني الحيواااان..
بابا نرمين بيصطنع
الغضب:لاااااا ده كتيييير ‘ اوووول مرة وسكتنا لكن مش كل شوووية
مامة سيف:معلش يا
جماعة هو بس تلاقيه متعصب ومضايق
نرمين بتبص على
سيلينا:كله منهااااا.. خطافة الرجااااااالة
جد سيف بغضب:ارجوك
تاخد بنتك وتخرجوا من الفيلا بادب
مامة
سيف:باااااابااااااا
الجد بضيق
اكتر:كلمتي تتنفذ ولو مش عاجبه حد ياخد نفسه ويخرج..
يخرج بابا نرمين مع
بنته ومعاهم بابا سيف عشان يصالحهم ويعتذر على الموقف
مامة سيف
بضيق:البنت دي متقعدش معانا تاننني!!
سيلينا بتعيط
وبتجري على اوضتها..
بعد دقيقة تسمع خبط
على الباب..
سيلينا:مين؟
سيف من برة:انا سيف
سيلينا:معلش يا سيف
سبني اجلس وحدي قليلا
سيف بيضحك:ههههه طب
افتحي يا بتاعت اجلس وحدي انتي..
سيلينا تبتسم على
كلام سيف وتقوم تفتح الباب..
سيف:ممكن ادخل؟
سيلينا:اتفضل
سيف:اولا اسمها
عايزة اقعد لوحدي..
سيلينا:ماشي
سيف يقعد جمبها على
السرير بتاعها ويقلها:مش عايزك تزعلي من ماما وفكك من أي كلام بيتقال
اصلا البيت هنا بيت
جدي ومفيش حد بيمشي كلامه هنا غير جدي!
سيلينا:مش عايزة
اكون سبب مشاكل بينكم
سيف:سيلينا المشاكل
موجودة من قبل ما انت تيجي.. وجودك او عدمه مش هيحل المشاكل دي..
سيلينا:بس
سيف يمد ايده يمسح
دمعة من على خد سيلينا ويقلها بهمس:مش عايز اشوف دموعك
سيلينا:انا اسفة بجد
والله مكنتش اقصد اعمل مشاكل كمان بينك وبين نرمين لانها شكلها بتضايق
من وجودي جمبك..
سيف:تؤ انسي أي حد
دلوقتي
ياخد ايد سيلينا
ويبوسها برقة: يلا تصبحي على خير
سيلينا تفضل سرحانة
.. يخرج سيف من الاوضة..
في العربية بتاعت
نرمين وباباها..
الاب:البنت دي اللي
ظهرت جديد في حياة سيف خلاه يتقلب كده
نرمين بغيظ:تخيل
يحب المعفنة بتاعت زمان دي ويسبني انا!!
الاب:طب وبعدين
نرمين بخبث
ومكر:بسييييطة خااااالص.. حلها عندي..
استنوني الحلقة
اللي جاية...