الحلقة السابعة
سامر بخوف اكتر:كك ككنت ففف ففي مطعم على النيل مع ممع عنود
الظابط:تمام
داليا في اوضتها بتبص يمين وشمال من برة باب اوضتها عشان لو فيه حد وبتمسك
التلفون وهي
بتترعش وبتتكلم بخوف..
داليا بخوف:ااالوووو ايوة يا حمزة
حمزة بتوتر:ها؟؟ عملتي ايه؟
داليا بصوت واطي:قلت زي زي زي ماا انت قلتلي
حمزة:تمااام
داليا:انا خايفة اووووووي يا حمزة ‘ لو حد اكتشف هنروح في ستين داهية
حمزة بعصبية:بطلي ابو خووووفك ده بقى! انتي كده هتودينا في ستين داهية!!
داليا بتوتر:ممم مممش عارفة اتلم على اعصابي وكل جسمي بيترعش جامد اووووي
حمزة:ارحميني بقى يا داليااااااا ‘ انا مبقتش عارف اناااااام!!
داليا:طيب انت فاتحت مامتك في موضوعنا؟
حمزة:لسه لسه يا داليا ‘ بقلك البيت هنا فيه مشاكل كبيرة اوووي وانا وبابا
متخانقين جامد وماما
متخانقة مع بابا واحتمال كبير يطلقوا! مش معقول انا بقى في وسط الخناقات دي
كلها اقلهم انا
عايز اتجوز!!!!
داليا:حمززززة اهلي هيجوا مصر بكرة ‘ اول ما سمعوا بالخبر والدنيا هنا
هتتقلب اوووي
وانا مرعوووووووووبة يا حمزة..
حمزة بعصبية:وعايزاني بقى وسط الموووولد ده كله والتحقيقات اظهر واقول لاهلك
انا هتجووز
بنتكم!! ويجي بقى البوليس ياخد اقوالي واتحط في دايرة المشتبه بيهم!!!!
داليا بنرفزة:ااااااه يعني انت كل اللي همك دلوقتي انك تبقى بعيد عن دايرة
الشك!!!!!! هو ده كل همك
وانا ارووووووح في ستين داهية لوحدي مش مهم!!!!
حمزة:طول ما انتي بتقولي اللي بقلك عليه يبقى متحافيش بقى!!!
تدخل اية فجأة على داليا الاوضة..
اية:داليا بتكلمي مين؟
داليا يقع منها التلفون من الخضة:اااا ااانا انا كنت بكلم اهلي ‘ اصلهم
اصصلهم جاين بكرة
اية:ومالك بتترعشي كده ليه!!
داليا:ااصل اتخضيت ‘ ااا اعصابي سايبة بصراحة من ساعة اللي حصل!
اية:فعلا كلنا منهارين!! واهلع نود كمان جاين بكرة ونادين اهلها جايين بليل
متأخر النهاردة!
داليا برعب:وو وواهل سسعدية؟
اية:جاين الفجر ‘ الظابط اول ما قالهم الخبر وهما في حالة يرثى لها وانتي
عارفة دول صعايدة
واكيد مش هيسيبوا حق بنتهم يروح هدر!
داليا برعب:رر ررربنا يي ييسترررر
اية:عرفتي اللي حصل صحيح!
داليا:ايه؟
اية:مش عنود طلعت بتقابل سامر! وده اللي اتعرف في التحقيق!
داليا بدهشة:ايه! عنود وسامر!!
اية:ايوة ونادين حالتها صعبة اوي وقافلة على باب اوضتها فقلت اجي اخدك
ونروح نشوفها..
داليا:مم مممعلش يا اية ‘ بس انا اعصابي تعبانة وو ووعايزة ارتاح لوحدي!
اية:طيب
تروح اية لنادين فتقابلها عنود..
عنود:اية ابيج ‘ ابي اتحجى وياج!
بمعنى:اية عايزاكي ‘ عايزة اتكلم معاكي!
اية:خير يا عنود؟
عنود:بتروحين حج نادين في غرفتها؟
بمعنى:هتروحي لنادين في اوضتها؟
اية:ايوة ‘ لو عايزة تتكلمي فياريت تأجلي الكلام شوية لان انا اهم حاجة
عندي دلوقتي نادين
عنود:انزين واناااااااا!
بمعنى:طيب وانا!!!!!
اية:انتي ايه يا عنود؟! انتي مش بس خنتي ثقة نادين فيكي! لا وخنتي ثقتي
فيكي!! ده انا اكتر واحدة
كنت معاكي وكنت في صفك وجمبك! وكنت بدافع عنك بقلب جامد! هقول ايه ليهم
دلوقتي؟!
هبرر موقفك ده ازاااااي دلوقتي!!
عنود وهي بتعيط:اية لا تفكرين اني بنية مب زينة بس والله انا ما كنت اقصد!
بمعنى:اية متفتكريش اني بنت وحشة بس انا والله مكنتش اقصد
اية:طب معلش اجلي الكلام دلوقتي ‘ احنا كلنا تعبانين ومرهقين من اللي حاصل
وزي ما انتي
شايفة الشقة مليانة بوليس ازاي ويا عالم هيحصل ايه في الشقة وكل واحدة
اهلها هيجوا وهندوش
فياريت بعد اذنك تأجلي اي كلام .. وسبيني ادخل للبنت الغلبانة اللي جوة دي!
تمشي عنود وترجع اية تخبط على باب نادين بس مكنتش راضية تفتح ولا ترد..
بعد تلت ساعات جم اهل سعدية مامتها وباباها واخواتها وسعيد واهله وكانوا
كلهم منهارين في
العياط وخصوصا باباها وسعيد..
الام:يا عيني عليكيييييييييييييييي يا بنتييي يا ضنايااااااااااااا
جتلوووووكي عديمين الرحمة
الاب: انا لله وانا اليه راجعون
سعيد بانهيار وبيكلم اية بعصبية:انتي السببب انتي السبب منك لله ‘ منك لله
!! فاتحة شُجتك لكلاب
الليل السعرانة يدخلوا يجتلوا اشرف واحدة فيكم!!!!!!!!
اية بنرفزة:حضرتك لولا اني مقدرة موقفك انا كنت طردتك من شقتي
سعيد يقرب ناحيتها ولسه هيضربها بالقلم يمنعه ابو سعدية
ويقله:اتجنننننننننننننننننننننننت يا سعيد
اياك!! هتضرب حُرمة!!
سعيد:مش سامعها يا عمي بتجوووول ايه!!
الاب:يابني الله يرضى عليك سيبنيييييييييي في همييييييي!! انا خسرت
الغاااااااااااااااالية
الستات اللي جايين معاهم يصوتوا ويصرخوا..
تخرج نادين بسرعة مخضوضة من اوضتها اما داليا فهي كانت في اوضتها قاعدة
سامعة كل
حاجة وبتترعش بطريقة فظيعة اوووي على السرير ومرعووووبة وعنود قاعدة في
اوضتها
بتقرقض في ضوافرها من التوتر والخوف..
نادين:شو في يا اية؟
اية:دول اهل سعدية
نادين بتبص ليهم وهي حزينة وبتقول بصوت مليان عياط:الله يرحمها بنتكن كانت
كتير مؤدبة وكتير
حبوبة ‘ الله يسكنها فسيح جناته ويصبركن يارب..
مامة سعدية بتصوت وتعيط:يا عيني عليييييييييييييييييييييييييكي يا
ضنايااااااااااا
اية:اتفضلوا في الاوضة اللي هناك دي ‘ انا وضبتها ليكم ودي اوضة محدش بيقعد
فيها خالص..
روحوا ارتاحوا فيها..
الاب بانكسار:راااااااااحة!! هي فين الراااااااااحة وبنتي دمها مبردش!!
الله يرضى عليكي يابنتي
الام:عايزة اشوووف بنتي!! عاااااااااايزة اشووووووف بنتي
اية:للاسف مش هتقدري حضرتك عشان هما معينين حارس على الاوضة ومانعين اي حد
يدخل
دلوقتي الاوضة لحد ما يشوفوا التحقيقات هترسى على ايه!
سعيد:يعني ايييييييييه مش هنشووووووف سعدية؟!
نادين:لا هلاء مش راح يُزبط معكن الموضوع..
اخوات سعدية يعيطوا ويصرخوا...
اية تروح تنادي داليا..
اية:داليا اهل سعدية برة ‘ قلت اقلك عشان اكيد عايزة تشوفيهم
داليا بتوتر:ااا ااا للا لا
اية بدهشة:لا!! ليه؟
داليا بتوتر شديد:اه لا قصدي يعني مش مش هينفع
اية:في ايه داليا؟؟ مالك؟؟ بقالك فترة مش مظبوطة؟؟ ممكن تتكلمي وتفضفضي ليا
داليا تقوم وبعصبية:مفيش يا اية!! ايه هتخليني فيا حاجة بالعافية!
اية:مقصدتش بس واضح ان اعصابك تعبانة ‘ على العموم لو طلعتي برة وواستيهم
هما اكيد محتاجين
اي مواساة مننا خصوصا من الناس القريبة من سعدية..
داليا بانهيار وهي بتبكي:ارحمووووووووووني بقى وسبووووووووني لوحدي!! انا
مش عايزة
اشوووووف حد ولا اتكلم مع حد دلوقتي..
تخرج اية بهدوء من اوضة داليا وهي فاكرة ان ردة فعل داليا دي نتيجة انها
شافت اكتر واحدة قريبة
ليها مقتولة!!
عنود قاعدة في الاوضة بتفتكر وبترجع لذكرياتها لورا..
عنود قاعدة في الاوضة وتكون بتتكلم على الاب وتدخل فجأة سعدية عليها..
سعدية:بجلك يا عنود هاتي الاطباج اللي عندك دي عشان اغسلها ‘ وبعدين احنا
مش جلنا كذا مرة
مناكلش في الاوض!
عنود:افففف سعدية احين مب وقتج ‘ ما تشوفيني اتحجى ويا صبي!
بمعنى:اففف سعدية ده مش وقتك ‘ مش شايفاني بتكلم مع ولد!
سعدية:شايفاكي ياختي ‘هو انا اصلا بشوووفك بتعملي غير كده!!
تروح تاخد سعدية الاطباق وهي معدية تشوف الولد اللي بتتكلم معاه عنود وتتصدم
لان الولد اللي
بتكلمه عنود هو نفسه سامر..
تقع الاطباق من ايد سعدية من الصدمة وتاخد عنود بالها ان سعدية شافت سامر..
سعدية:يا نهاااااارك اسوووود!!
عنود بخوف:اشفييييج اشفيييييج..
بمعنى:ماااااالك مااااااااالك
سعدية:بجلك ايييه اتحدثي معايا كلام عربي كده الواحد يفهمه!!
عنود برعب:ايه مالك!
سعدية:انتي بتتحدثي مع سامر!! حبيب البت نادين!! انتي بتخونيها!!!!!
عنود برعب:لأل أ مأش زي مأنتي فأهمة أني بأخونها ..
سعدية:اماااال ايه ان شاء الله!! بتحددي معاه امتى هيتجدم للبنت؟!
عنود بعصبية:بأصي بئى هووووو اصلا اللي بيجري ورايا بئاله فترة! وانا كأنت
بأكلمه
عشان اثبت لكم كلكم ان الولاد دول زبالة ومأعندهمش اي ضمير!!
سعدية:تجوووومي تلفي ع الوااااد عشان تثبتي لنفسك نظرية زباااالة زيك!!
عنود بعصبية:انا مش زبااااااااااااااااااالة!! انتواااااا اللي مش حاسين
بأي حاجة!! وفاكرين
ان وجهة نظركم صح..لكن انااااااااااااااا اللي صح..وشووووفي اهووووووو اللي
بيحبها وخلاها
تيجي من بلاد ثانية وتتغرب عشانه جالي انا!!
سعدية بقرف:انتي بت مجرررررفة اه والله والجرف مالي جلبك الاسووووود..
فضلتي تلفي
على الواد عشان تثبتي فكرة معفنة عفنتي بيها راسك ومليتي جلبك بيها.. اخس
عنود:انا بأهددك لو قلتي يا سعدية حاجة ليها مش هيحصل طيب..
سعدية بعند وتحدي:انا مبتهددش يا بنت النااااااس!! ولعلمك انا مش هجولها مش
عشان خايفة منك
لاااااا عشان نادين مجنونة بزفت الطين ومهما جلت عليه مش هتصدج ‘ بس مصيرها
تفوووج
من وهمها وتكتشف جرفك وجرفه.. كتكم الجرف
تفوق عنود من ذكرياتها وتفضل تعيط بحرقة وبعدين ترجع تاني بذكرياتها..
عنود في المطعم مع سامر..
عنود:اجولك سعدية درت بكل شي!
بمعنى:بقلك سعدية عرفت بكل حاجة
سامر:البنت دي لازم تخرس
عنود:ليش! مب انت تجول انك ما صرت تحب نادين؟! ليش ما تجولها انك ما تبيها
وانك تبيني اناااا
بمعنى:ليه! مش انت بتقول انك مبتحبش نادين؟! ليه متقلهاش انك مش عايزها
وعايزني انا!!
سامر بتوتر:ايوة بس بس نادين مجنونة! وانا مش عايز اعمل بينكم مشاكل وو وو
انتم ساكنين
مع بعض..
عنود:انزين؟ وشنو بتسوي احين!!
بمعنى:طيب؟ وهتعمل ايه دلوقتي!!
سامر بتوتر:هفضل امثل عليها واكون معاكي انتي..
عنود بتضحك ضحكة بسخرية:ههههههههه عبالك تلعب على ياهل؟!
بمعنى:انت فاكر انك بتلعب على عيل؟
سامر يمد ايده ويمسك ايد عنود ويقلها:انا حبيتك انتي بجد ومن ساعة ما شفتك
وانا بفكر فيكي
بس هي مجنونة وانا خايف عليكي ‘ انا بس عايزك تديني فرصة اني اسيبها وابقى
معاكي..
عنود:تدري خلني انا اللي اجولك هالشي ‘ انا ماابيك لان الصراحة ما اجدر اثق
في واحد جبان
مثلك! ما اجدر احب خاين .. انت نفس خالد كلكم خايسين..ونادين براويها كل شي
وبجولها انك
خاين وسعدية بتشهد وياي..
بمعنى:عارف خليني انا اللي اقولك ‘ انا مش عايزاك لان الصراحة مقدرش اثق في
واحد جبان
زيك ومقدرش احب خاين.. انت نفس خالد كلكم زبالة.. ونادين هوريها كل حاجة
وهقولها
انك خاين وسعدية هتشهد معايا..
سامر بتهديد:انتي مش هتتكلمي ولا سعدية كمان! ولو فكرتي تتكلمي انا ممكن
اخفيكم وبطريقة
ذكية جداااااا ومفيش كلبببببب هيعررررررف!! فاوعي تتجني وتتهوري وتعملي
حاجة توديكي
في ستين داهية!
ولسه سامر هيقوم يمشي ‘ يقوم راجع قايل ليها: خلي بالك انتي هنا في غربة
وانا اعرف ارجعك
بلدك كويس اوووووي..
ترجع تاني عنوووود للواقع وتفضل تعيط بحرقة اكتر وتقول لنفسها:يااااااااريت
ما سمعت كلامه!
بمعنى:يارتني مسمعتش كلامه!!
استنوني الحلقة اللي جاية......